טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

צו קיום צוואה

מהו צו קיום צוואה ?

צו זה הוא למעשה מהווה הצהרה כי צוואת המנוח היא ברת תוקף,  כוחו של צו קיום הצוואה הינו כלפי כולי עלמא ואינו מתיישן מאחר והדין שלו כמוהו כפסק דין.

מה ההבדל בין צו קיום צוואה לבין צו ירושה ?
צו קיום צוואה וצו ירושה פועלים בצורה דומה במקרים רבים אך אחד ההבדלים המהותיים בינהם הוא כי צו קיום הצוואה נערך במקרה בו המנוח הותיר צוואה  ואילו  צו הירושה נערך במקרה בו המנוח לא הותיר צוואה ורוצים לחלק את הירושה בין יורשי המנוח.

צו קיום צוואה הוא צו הנעשה לאחר פטירת המנוח ומטרתו להצהיר כי לצוואה

תוקף משפטי מחייב.  ולכן חשוב לדעת כי לא מספיק שהמנוח השאיר אחריו צוואה בכדי שיורשיו יפעלו לפיה , אלה קיימת חובה להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה על מנת ש יוכל לתת צו לצוואה וכך היא תקבל את התוקף המחייב לפעול על פיה .

את צו קיום הצוואה יכולים לבקש היורשים לפי האמור בצוואה וגם כל אדם אשר יש  לו עניין בכך  שלצוואה יינתן תוקף משפטי מחייב.

בקשה לצו קיום צוואה צריך להיות חתום על ידי הנהנים מן הצוואה (היורשים ) וכן  על ידי עורך הדין ,  לאחר מכן יש להגיש את הבקשה לצו קיום הצוואה ללשכת הרשם לענייני ירושה בשלושה עותקים ובנוסף נדרש לשלם שני שוברים לתשלום השובר הכחול – הוא האגרה בגין פתיחת תיק, ואילו השובר הכתום – הוא בעבור האגרה לפרסום בעיתון. בנוסף לאמור לעיל  לבקשה לצו קיום הצוואה יש לצרף גם עותק מקורי מתעודת הפטירה של המנוח, ו של יורשים אחרים שנפטרו, בנוסף ייש לצרף את הצוואה של המנוח בצירוף חתימת נאמן למקור של עורך הדין .

בבקשה לצו קיום צוואה של מנוח אשר לא היה תושב בישראל נדרש לצרף בנוסף למסמכים האמורים לעיל , גם נסח רישום מקרקעין או לחילופין אישור חשבון בנק של המנוח או לחילופין אישור אחר אשר יעיד כי קיים נכס כלשהו בארץ המקנה לרשם סמכות מקומית לדון בבקשה. בנוסף על עורך הדין המטפל בבקשה לצרף תרגום נוטריוני לעברית של כל מסמך הנכתב בשפה זרה , חוות דעת בדבר הדין הזר במדינת המנוח וכן פסיקתא.
כל מסמך זר חייב לשאת חותמת של קונסול ישראל במדינה בה הונפק או חותמת "אפוסטיל"

דילוג לתוכן