טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

חישוב מזונות ילדים

הגירושים הם תקופה לא פשוטה כלל עבור בני הזוג משום שתקופה זו כוללת פירוק של מערכת היחסים ושינוי משמעותי בחייו של כל צד. במיוחד נכון הדבר כאשר מעורבים בתהליך ילדים משום שלא ניתן לחלק שווה בשווה את המשמורת עליהם וכן יש צורך בתשלומי מזונות על מנת להבטיח להם איכות חיים ראויה.

כיצד נעשה חישוב מזונות ילדים?
חישוב מזונות ילדים נעשה על פי עיקרון ברור מאוד, שכל מטרתו היא לדאוג לרווחת הילד ולשמור על רמת החיים שהכיר לפני כן. העיקרון אומר כי הילד אינו אמור להיפגע מבחינה כלכלית ומבחינת אורח חייו בגלל הגירושין וכי על הוריו לדאוג לשמר את החיים שאליהם הוא התרגל. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בכמה וכמה ילדים.

חישוב מזונות ילדים נעשה באופן יחסי על פי גובה המשכורת של כל צד במערכת הנישואין. ראשית, נבדק הסכום הדרוש על מנת לקיים את אורח חייהם ואיכות חייהם של הילדים. על פי סכום זה, בודקים את גובה המשכורות של האב והאם, ובאופן יחסי משלימים את הסכום כל אחד מהצדדים. בדרך כלל יהיה זה האב שישלם את המזונות לאם, מכיוון שלרוב הילדים יהיו במשמורת האם או במשמורת משותפת.

באופן זה, אם האב מרוויח משכורות גבוהות יותר מהאם, חלקו במזונות יהיה גבוה יותר ואם האם מרוויחה יותר מהאב והילדים מתגוררים אצלה, יהיה על האב לשלם מזונות, אך בסכום התואם להכנסתו.

עם זאת, זהו הסבר כללי ולכל זוג ומערכת יחסים יש את הסייגים שלו לגבי חישוב מזונות ילדים. כמו כן, אם בני הזוג חתומים על הסכם ממון הדבר יכול להשפיע באופן מסוים על חישוב המזונות וכן ישנה חשיבות לעובדה אם בני הזוג דנים בחלק מהסכם הגירושין בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה.

דילוג לתוכן