טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

הסכם יחסי ממון

מומחים משפטיים ממליצים כיום לבני זוג ובפרט לזוגות נשואים להגיע להסכמות חוזיות בנושאים שונים. דוגמא לכך ניתן למצוא במסמך שנקרא הסכם יחסי ממון. לכאורה, הקשר בין הסכמים וחוזים לבין קשר זוגי לא נראה מובן מאליו. עם זאת, מסתבר שדווקא הסכם ממון בין בני זוג הוא דבר מתבקש עם יתרונות של ממש.

בשורות הבאות נלמד מדוע הסכם יחסי ממון הוא דבר טוב וחשוב לזוגות שעומדים להינשא וכמובן גם לזוגות נשואים. נראה מדוע לא מדובר על פגיעה ביחסים הרגשיים בין בני הזוג ומדוע הוא מכניס ממד של הוגנות לתוך הקשר.

ממד של שוויוניות
כאשר נבקש להסביר מדוע הסכם יחסי ממון הוא דבר חשוב, הן בתור הסכם ממון לפני נישואין והן בתור כזה שנחתם לאחר החתונה נתחיל במעט רקע. כיום, שלא כמו בעבר, גיל הנישואין נחשב לגבוה יחסית. מכיוון שכך, מגיעים הגבר והאישה עם רכוש שצברו קודם לכן, לעיתים בכסף, לעיתים בניירות ערך ולעיתים בדירה וכן הלאה.

כאשר לכל אחד מבני זוג ישנם ממון, רכוש וזכויות כספיות שהן שוות ערך, הרי שבמידה רבה לא מתקיים בין השניים ממד של שוויוניות שדומה לו היה בימים עברו. במקרה כזה, חתימה על הסכם יחסי ממון מכניסה ממד זה של שוויון בין הבעל לבין האישה, כך שאפשר לבנות חיים משותפים בלי רגשות של קיפוח על רקע של רכוש קודם.

פועלים מהראש
כיום, רבים כבר מבינים שקשר של נישואין מביא עמו גם צד רגשי וגם צד נוסף, שכלי יותר. לכן, לצד רגשות של אהבה וחיבה שנוטים עם הזמן לעבור שינויים מסוימים, חשוב לבנות בסיס שכלי ורציונלי. הסכם ממון לאחר נישואין מבטיח בסיס מסוג זה. חשוב לומר שמומחים לזוגיות טוענים שדווקא דאגה לצד זה מבטיחה שקט נפשי ורוגע שמטפחים את הקרבה הזוגית.

דילוג לתוכן