טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

הסכם חיים משותפים

מהו הסכם לחיים משותפים?

הסכם חיים משותפים הוא הסכם המסדיר וקובע את זכויותהם וחובותיהם של בני זוג במערכת החיים המשותפת אף ללא נישואין . הסכם זה כולל: הסכמות רכושיות וממוניות, משמורת הילדים, וחלילה מה קורה במקרי פרידה . הסכם חיים משותפים אמור לספק מענה על שאלות הקשורות בחיי בני הזוג החל מיום החיים המשותפים דרך הילדים  ואף במקרים של פרידה או מוות.

למה צריך הסכם חיים משותפים?

הסכם זה מיועד בעיקר עבור זוג אשר אינם רשאים להינשא בישראל או לחילופין לזוגות ידועים בציבור.

מתי כדאי להכין הסכם חיים משותפים?

בשלבים של קשר מתקדם ומעבר לדירה משותפת או לניהול משק בית משותף מומלץ לגשת להכין הסכם זה, על מנת שבמקרים של פרידה או מוות ישמרו לכל צד זכויותיו ורכושו .

מהו ההבדל בין הסכם ממון להסכם לחיים משותפים?
הסכם ממון עורכים כאשר בני זוג מתכוונים להינשא או נשואים לעומת זאת ההסכם לחיים משותפים נערך כאשר בני זוג חיים ללא נישואין וכידועים ציבור, במקרים כאלו ידוע בציבור על אף שאינו נשוי בעת פרידה יכול להיות מחוייב כלפי הצד השני בכל הזכויות הרכושיות ואף במזונות.

האם נדרש אישור בית משפט להסכם לחיים משותפים?
יש לציין כי הסכם ממון  חייב את אישורו של אחד מאלה: בית המשפט או נוטריון או רושם הנישואין, לעומת זאת הסכם לחיים משותפים אינו חייב באישור ודי בחתימה עליו כדי לאכוף אותו.

מה כולל הסכם לחיים משותפים?
בהסכם חיים משותפים כוללים מספר רב של סוגיות הנוגעות לחייהם המשותפים של בני הזוג. עניין חינוך הילדים, פירוק הזוגיות מרצון או עקב מוות, מה קורה לאחר פרידה ועוד.

בנוסף הבחינות הכלכליות לדוגמא: למי שייכת הדירה, מה יקרה עם הדירה במקרה פרידה, כיצד יחולק רכוש שיצבר במשותף בין בני הזוג, זכויות כלכליות כדוגמאת: ביטוח חיים, קרנות פנסיה, קופות גמל ומניות, עלויות חינוך הילדים במקרה של פרידה, פיטורין של אחד מבני הזוג ועוד.

למי מומלץ לפנות כדי לערוך הסכם לחיים משותפים?
על מנת למסד באופן משפטי את זכויותכם מומלץ לפנות למשרד עורכי דין בתחום דיני המשפחה המומחה בעריכת הסכמים אלה , רק משרד הבקיא בסוגיות החשובות עליהן יש לתת את הדעת בהסכם זה, ובעל רגישות לקשר הזוגי יוכל לתת מענה ולערוך את הסכם החיים המשותפים באופן שיעגן את האינטרסים שלכם בהצלחה וברגישות.

דילוג לתוכן