טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

הסכם ממון בין ידועים בציבור

ככלל, הסכם ממון הוא הסכם שנערך ביו שני בני זוג שמעוניינים לחיות יחד ולהקים ביחד משק משותף אך הם מעוניינים להסדיר את הנושאים הכספים בהם עלולה להתעורר מחלוקת בעתיד עוד בטרם התעוררה ובהקשר הזה אין הבדל בין הסכם ממון רגיל לבין הסכם ממון ידועים בציבור.

למעשה, נישואין הם שווי ערך מבחינה מעשית לשותפות עסקית מכיוון שמרגע הנישואים הרווחים, החסכונות, הרכוש וכמובן הילדים, שייכים לשני ההורים מבחינה משפחתית וחוקית. סברה זו נכונה גם לגבי ידועים בציבור, אך הסכם ממון ידועים בציבור שכזה ביניהם מהווה סוג של הכרח.

מהם ידועים בציבור ומהו הסכם הממון ביניהם?
ידועים בציבור הם זוג שלא נישא מעולם בבית משפט בחו"ל או בבית דין רבני, אך ידוע כי הם זוג לכל דבר ועניין. אי לכך ובהתאם לזאת, ישנה הכרה מסוימת של בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה במצב של ידועים לציבור אך עם זאת, הסכם ממון בין ידועים בציבור הוא הסכם חשוב מאוד, שמסדיר את כל העניין הכלכלי במקרה של פרידה.

ניתן לקרוא במאמר הבא מידע נוסף על ידועים בציבור >>>

למעשה, הסכם ממון בין ידועים בציבור מאפשר לבני הזוג להיות מוגנים לחלוטין, ולא להיות תלויים בחוקים או בהלכות שלא נוגעים להם ויכולים לא לחול עליהם. את הסכם ממון בין ידועים בציבור ניתן לעשות אצל עו"ד לענייני משפחה וכזה המתמחה גם בידועים בציבור, לתת לו תקף של פסק דין בבית המשפט ובכך להעניק תוקף חוקי להסכם. הסכם ממון בין ידועים בציבור בדרך כלל יכלול את הזכויות על הרכוש, את הרווחים העתידיים מהחסכונות, מהעסקים והמשכורות של בני הזוג.

כמו כן, חשוב לציין כי מעמדם החוקי של ידועים בציבור אמנם התקדם והתפתח בשנים האחרונות אך מכיוון שזהו לא מעמד של זוג נשוי בישראל, ישנה חשיבות רבה לעגן את המחויבות בין שני בני הזוג באמצעות חוזה או בלשון פשוטה יותר – הסכם ממון ידועים בציבור. לכן, גם אם אין לזוג ידועים בציבור עניין בהסדרה כלכלית בינהם, אין לדעת מה יקרה בעתיד ובכל מקרה, מומלץ לעגן את המחויבות של השניים בהסכם בעל תוקף משפטי וכמו שאמרנו לעיל, כדאי מאד לאשר הסכם ממון ידועים בציבור כזה בבית המשפט ולתת לו תוקף של פסק דין.

דילוג לתוכן