טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

משמורת משותפת מזונות

כאשר זוג מתחתן ויוצר משפחה, אף אחד לא חושב שהדבר יכול להגיע לכדי גירושין. אך סטטיסטיקת הגירושין עולה משנה לשנה וכיום, כמעט כל זוג שלישי מתגרש. על כן, יש לקחת את האופציה הזו בחשבון ואם מגיעים למצב של גירושין, יש לעשות זאת בצורה הוגנת ומסודרת, במיוחד אם מעורבים במצב מורכב זה ילדים.

בכלל, הנושא של משמורת משותפת הוא די חדשני בבתי המשפט והוא עובר לא מעט שינויים ותקדימים.
בנושא זה ממומלץ לקרוא את המאמר בנושא של משמורת משותפת >>>

כיצד נקבעת משמורת משותפת ומזונות?
כעיקרון, פירוק חייהם של בני הזוג מובלים על ידי עיקרון השוויון ועיקרון רווחת הילד. כלומר, מה שמוביל את בית המשפט ואת בית הדין הרבני הוא לדאוג כי רווחת הילד לא תיפגע והחיים אליהם התרגל, יישארו כמות שהם ולא ישתנו. זאת נכון לגבי כל סוג של משמורת ולא רק לגבי משמורת מלאה או משמורת משותפת.

כאשר מדברים על משמורת משותפת מזונות הם דבר מורכב ויש לשים דגש על אופן חישובם. למעשה, במצב של משמורת משותפת מזונות יקבעו על פי השכר של ההורים ועל פי כמה נדרש להשלים על מנת לדאוג כי הילדים יקבלו את התנאים שהיו רגילים להם בנישואין, אצל כל הורה בנפרד.

באופן זה, שמדובר על משמורת משותפת מזונות יוכלו להתקבל על ידי האם מהאב או על ידי האב מהאם, בהתאם למי שמקבל את המשכורת הגבוהה יותר. הסכום למעשה נועד להשלים את החסר אצל אחד בני הזוג על מנת להבטיח כי הילד לא יפגע מהגירושין, לפחות לא מבחינה מעשית.

כמו כן, יש לזכור כי כשמדברים על משמורת משותפת מזונות לא יהיו קבועים רק על פי גובה השכר וכי יש לקחת בחשבון שגובהם יהיה תלוי בערכאה המשפטית בה נידונה תיק הגירושין. למשל, בית דין רבני יכול לפסוק סכום מסוים ובית משפט לענייני משפחה יכול לפסוק סכום אחר. כמו כן, אם קיים הסכם ממון בין בני הזוג, אלמנטים מסוימים יכולים להשפיע על גובה המזונות ומידע מדויק יינתן אצל עו"ד לענייני משפחה.

 

דילוג לתוכן