טל': 0722-575-374

תחומי התמחות

נא מלאו פרטיכם
וניצור קשר בהקדם:

דמי מזונות ילדים

כל זוג שעומד בפני גירושין יודע, שחלק מהותי בכל הסכם שנועד להסדיר אותן, מתייחס לדמי מזונות ילדים. זה הכסף שמעביר האב (בדרך כלל) לאם לשם גידול ילדיהם המשותפים. כל זה באמצעות חישוב מזונות ילדים, שנעשה בצורה ברורה על פי משתנים מסוימים. 
הדין הישראלי בכל הקשור לגירושין הוא על פי דתם של ההורים. החוק גם קובע ששני הצדדים צריכים לשלם דמי מזונות ילדים על פי ההכנסות הכוללות שלהם, כאשר אין השפעה למקום בו גרים הילדים. מאחר וברוב המקרים הילדים נמצאים במשמורת אצל האם, אזי שאת דמי מזונות ילדים מעביר האב, שכן האם מפרנסת אותם ממילא.
חשוב לציין שהדין הישראלי קבע תחילה שרק עד גיל 6 חייב האב לתת דמי מזונות לילדיו, לימים הרבנות,שהיא הגוף האחראי על כל נושא הגירושים בישראל, הרחיבה את זה עד גיל 15, וכיום בתי המשפט מקבלים את זה (עם זאת כיום החל מגיל 15 עד 18 זה מתחלק באופן שווה), במידה והילדים מעל גיל 18, אז האב ישלם שליש מסכום של דמי מזונות ילדים. עם זאת במהלך השנים נעשו שינויים במצב, בעקבות תקדימים משפטיים, למשל, אם הילד מוכרז כילד מורד שאינו מוכן להכיר באב (בתנאי שהאב עצמו לא התנכר אליו) אז האב לא חייב לשלם מזונות וכן במצב בו האם מרוויחה יותר מהאב אזי שאין סיבה שהוא ישלם לילדיו מזונות.
על פי הדין, הסכום המינימאלי של דמי מזונות ילדים הוא 1,150 שקל עבור כל ילד, כמו כן האב חייב לשלם שליש מהוצאות הדיור והאחזקה של ילד אחד וארבעים אחוד עבור שני ילדים. ניתן גם לחייב את האב בהוצאות חריגות, למשל טיפולי שיניים, נסיעות לחו"ל וכדומה. זאת בתנאי שבית המשפט התייחס לכך, אם לא יש להגיש תביעה נפרדת בעניין.
מזונות הילדים שונים ממזונות האישה. מזונות אישה ניתנים לה שהיא מקבלת את הגט הסופי, כולל בתהליך הפרידה. ההסבר לכך הוא, שכל עוד אינם גרושים באופן סופי, הם עדיין נחשבים נשואים ומכאן שעל הגבר לכלכל את אישתו כפי שהבטיח בכתובה בעת הנישואים. ברוב המקרים, מזונות האישה מהווים זרז עבור הגבר לתת לאישה גט, כך הוא יכול להפסיק ולשלם לה מזונות.
לסיום, אם הינכם זקוקים לעורכת דין שתטפל עבורכם בכל עניין הגירושין והמזונות, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו לטיפול מסור ומקצועי בניהול התיק שלכם.
דילוג לתוכן